keskiviikko 8. elokuuta 2007

Velomaniaa Tampereella

Tampereella asuva siskoni vinkkasi minulle Vapriikissa avoinna olevan Velomania-näyttelyn. Ohimennen olin siitä kuullutkin, mutta unohtanut autuaasti koko asian.

Pyöräilyä tarkastellaan näyttelyssä osana ihmisten elämää ja arkea. Näyttelyssä on yli 90 polkupyörää, esineistöä, valokuvia, vanhoja mainosjulisteita ynnä muuta historiallista pyöräilyyn liittyvää kamaa, jota on näyttelyyn kerätty ulkomaita myöten.

Hiukan esimakua näyttelystä saa Vapriikin kuvapankista.

1 kommentti:

S kirjoitti...

Kiitos Myllyn pyöräilyn muistutuksesta! Olin unohtanut koko homman. Paha kyllä olen tuolloin muualla enkä pääse mukaan.

Olin viikon lomareissulla Skotlannissa ja totesin, että sinne ei ainakaan pidä lähteä pyöräilemään. Se on sääli, sillä siellä olisi mahtavia teitä ja upeita maisemia. Ongelma on, että siellä ei ole kerta kaikkiaan yhtään pientareita ja tiet ovat suureksi osaksi tosi kapeita.

Isojen kaupunkien lähistöillä näkyi jonkin verran pyöräteitä. Edinburghissa sai olla satunnaisten fillaristien puolesta sydän syrjällään, sillä pyörätiet saattoivat kulkea autokaistojen välissä. Se näytti hyvin pelottavalta enkä kyllä Suomen liikenteen väljyyteen tottuneena moiseen uskaltautuisi.

Kiitinköhän jo aiemmin julkaisemastasi fillarivarkaus-videolinkistä. Nauroin vatsa kippurassa, vaikka asia onkin harmillinen. Näitä varmaan joskus aiemmin kesällä Nyt-liitteen jutun, jossa toimittaja testasi samaa Helsingin keskustassa. Eipä sielläkään kukaan reagoinut mitenkään.